Senior couple hugging

PARKOVIT®

doplnok  stravy

 

Pre osoby so zvýšenou nutričnou potrebou kyseliny listovej, vitamínu B12 a vitamínu D3.

Kyselina listová

Označuje sa tiež ako vitamín B9, folát či folacín. Prispieva k normálnemu metabolizmu homocysteínu, podporuje správnu psychickú činnosť a funkciu imunitného systému. Prispieva k zníženiu vyčerpania a únavy. Počas tehotenstva podporuje rast zárodočných tkanív a podieľa sa na procese delenia buniek. Najčastejšími zdrojmi sú pečeň, kvasnice, listová zelenina, ale aj celozrnné obilniny, mäso, mlieko, vajcia a strukoviny.

pexels-magda-ehlers-1300972.jpg

Vitamín D3

Prispieva k normálnemu vstrebávaniu vápnika a fosforu a k udržaniu normálneho stavu kostí, svalov a zubov. Podporuje tiež normálnu funkciu imunitného systému a podieľa sa na procese delenia buniek. Získavame ho predovšetkým zo slnečného žiarenia, v malej miere aj zo stravy, ako sú napríklad tučné ryby a rybí olej (treska, tresčia pečeň, sardinky, makrela a losos) hovädzia pečeň, žĺtky, maslo, mlieko a mliečne výrobky.

pexels-andrea-piacquadio-3779755.jpg

Vitamín B12

Prispieva k normálnemu metabolizmu homocysteínu, energetickému metabolizmu a činnosti nervovej sústavy. Má pozitívny vplyv na psychickú činnosť. Podieľa sa tiež na normálnej tvorbe červených krviniek, na procese delenia buniek a normálnej funkcii imunitného systému, prispieva k zníženiu vyčerpania a únavy. Hlavným zdrojom tohto vitamínu sú živočíšne produkty: vajcia, mlieko, syry, mäso a vnútornosti.

pexels-jane-d-793785.jpg